➤Les sentències dels campanars
- Els tocs horaris dels campanars NO SÓN CAP TRADICIÓ CULTURAL NI TENEN NI SÓN CAP NECESSITAT PÚBLICA. L’informe antropològic del Dr. de Llobet així ho raona i demostra per al cas de les campanes de la Catedral de Girona (extensible a tots els campanars, eclesiàstics o no). Per tant, si el soroll d’un campanar molesta, tant sigui de dia o de nit, es pot fer tancar (sempre i quan no sigui pels tocs litúrgics i altres oficis religiosos que sí s’han de tolerar).
Sentència (civil) contra els tocs horaris dels campanars.
JUZGADO DE LO CONTENCIOSO ADMINISTRATIVO Nº 1 DE LOS DE TARRAGONA, de 29 de juny de 2018. Ajuntament de Senan. Tarragona.
Sentència (civil) contra els tocs horaris dels campanars.
Audiència Provincial de Sòria, de 23 de març de 2017, que ordena el cessament definitiu, tant diürn com nocturn, del repic horari de la campana de l’església del poble de Hinojosa del Campo.
